Μαθησιακές Δυσκολίες
ΑΘΗΝΑ Τεστ
- Νοητική Ικανότητα
- Άμεση Μνήμη Ακολουθιών
- Ολοκλήρωση Παραστάσεων
- Γραφο-φωνολογική Ενημερότητα
Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας
Διάγνωση ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ και ΤΑΣΕΩΝ για μελλοντική εμφάνιση δυσλεξίας και όχι πλήρης διάγνωση-ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών ή γενικευμένης καθυστέρησης.
Εξετάζει:
Α. ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (αναγνώριση εικόνων)
Β. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
- ιχνογράφημα
- αντιγραφή γεωμετρικών σχημάτων
- οπτική διάκριση
- τεστ πλευρικότητας
- γραφή ονόματος
- διάκριση ήχων
- οπτικολεκτική αντιστοίχιση
DETROIT Τεστ Μαθησιακής Επάρκειας DT1A - P:3 & P:4
Το Detroit Test of Learning Aptitude (DTLA) είναι ένα ψυχομετρικό κριτήριο ειδικών ικανοτήτων που μετρά τη μαθησιακή επάρκεια. Αποτελεί την προσαρμογή και στάθμιση στην ελληνική γλώσσα και πραγματικότητα των DTLA-P:3 και DTLA-P:4, τα οποία χρησιμοποιούνται για την εκτίμηση της μαθησιακής επάρκειας των μαθητών και βοηθούν στη δημιουργία παιδαγωγικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους μαθησιακών προβλημάτων.
Το DTLA-P:3 προορίζεται για παιδιά 4.0 έως 7.11 χρονών και το DTLA-P:4 για παιδιά 8.0 έως 15.11 ετών.
Ψυχομετρικό κριτήριο γλωσσικής επάρκειας Λ-α-Τ-ω (I και II)
Το ψυχομετρικό κριτήριο Λ-α-Τ-ω (I και II) είναι ένα τεστ γλωσσικής επάρκειας κατάλληλο για παιδιά και εφήβους ηλικίας 4 – 16ετών.
Ειδικότερος στόχος του κριτηρίου Λ-α-Τ-ω είναι:
- η εκτίμηση επάρκειας των γλωσσολογικών στοιχείων του λόγου (φωνολογικό-μορφολογικό-σημασιολογικό) σε επίπεδο πρόσληψης, οργάνωσης και έκφρασης,
- η εκτίμηση της ικανότητας κατανόησης και οργάνωσης του προφορικού και γραπτού λόγου η οποία συνδέεται με τη διαδικασία της μάθησης και
- η ανάδειξη ιδιαίτερων προφίλ μαθητών, έτσι ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλα προγράμματα για μαθητές οι οποίοι παρουσιάζουν αδυναμίες.
Αξιολογεί:
- την επάρκεια των γλωσσολογικών στοιχείων του λόγου (το φωνολογικό, μορφοσυντακτικό, σημασιολογικό),
- τη λειτουργία κατανόησης και οργάνωσης του προφορικού και γραπτού λόγου,
- αναδεικνύει τις δυνατότητες και αδυναμίες που μπορεί να υπάρχουν στην πρόσληψη, στην οργάνωση και στην έκφραση στα τρία στοιχεία του λόγου (φωνολογικό, μορφο-συντακτικό, σημασιολογικό),
- είναι αξιόπιστο και έγκυρο στην ελληνική πραγματικότητα και στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής γλώσσας,
- είναι σχετικά σύντομο ώστε να μην κουράζει τον εξεταστή και τον εξεταζόμενο και, τέλος
- δίνει νόρμες που βασίζονται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού.