Βρέφη (6 μηνών έως 2 ετών) & γονείς

Μαθαίνω να παίζω και να επικοινωνώ με την μαμά και τον μπαμπά μου και τον κόσμο γύρω μου. Μαμάδες, μπαμπάδες και μωρά γινόμαστε μια παρέα στο χαλί...παίζοντας, χορεύοντας, διασκεδάζοντας...με στόχο την δημιουργία μιας βαθύτερης σχέσης με το παιδί μας!

Πρωταρχικός στόχος των ομάδων αυτών είναι η δυνατότητα δημιουργίας σχέσεων με τους άλλους, η συνειδητοποίηση των μελών του σώματός τους και η συνειδητοποίηση του χώρου μέσα στον οποίο βρίσκονται και κινούνται τα βρέφη. Αυτό γίνεται με συνδυασμό παιχνιδιών, κίνησης και μουσικής.

Απαραίτητη είναι η συμμετοχή των γονέων, το οποίο και δημιουργεί στα βρέφη την ασφάλεια για να μπορέσουν να αυτενεργήσουν, να παίξουν, να πάρουν πρωτοβουλία και να επικοινωνήσουν.

Γι αυτό όλοι φοράμε άνετα ρούχα για να μπορούμε να κυλιστούμε στην μοκέτα, να μπουσουλήσουμε, να χορέψουμε και να συσχετιστούμε με τα άλλα μέλη της ομάδας.

Νήπια & Παιδιά (2 ½ έως 12 ετών)

Α’ Νηπιακής Ηλικίας (2 ½ έως 3 ½ ετών)

Το νήπιο μπαίνοντας στην πρώτη φάση της νηπιακής του ηλικίας, αναπτύσσει την τάση για αυτονομία. Είναι η «φάση του ‘ΟΧΙ», όπου το παιδί επιμένει πολύ σε αυτό που λέει, διεκδικεί έντονα κάθετί, σε βαθμό που να δημιουργεί πρόβλημα στο περιβάλλον του. Χαρακτηρίζεται ως πεισματάρικο ή αδιαπραγμάτευτο. Επίσης, σε αυτήν την φάση το παιδί κάνει τα πρώτα του βήματα στην κοινωνικοποίηση και την ένταξή του στην ομάδα.

Στόχος των βιωματικών ομάδων είναι τα μέλη της να περάσουν καταρχάς όμορφα, να διασκεδάσουν και να γνωριστούν μεταξύ τους. Ως μέλη της ομάδας θα εξασκηθούν στην έννοια του μοιράσματος και της αναμονής, ώστε το παιχνίδι να γίνεται συνεργατικό και ευχάριστο.

Μαθαίνω να εντάσσομαι στην ομάδα, να επικοινωνώ με τους συνομηλίκους μου, να εκφράζομαι ελεύθερα και να έχω Αυτοπεποίθηση.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μέσα από συνδυασμό ποικίλων παιδαγωγικών μεθόδων όπως:

  • μουσικοκινητική
  • χοροθεραπεία
  • ψυχοκινητική
  • θεατρικό παιχνίδι
  • κοινωνικών ιστοριών (social stories)
  • δραματοποίηση
  • διάλογο

Β’ Νηπιακής Ηλικίας (3 ½ έως 6 ετών)

Σε αυτήν την ηλικιακή φάση, το νήπιο είναι ήδη έτοιμο να συνάψει σχέσεις με συνομηλίκου και μπορεί να αναπτύσσει άνετα παιχνίδι με τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. Εκεί, πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται τον ανταγωνισμό, την έννοια του να χάνει, το να μοιράζεται και να περιμένει την σειρά του. Παράλληλα, σε αυτήν την ηλικία, το νήπιο διαμορφώνει προσωπικότητα, γι αυτό και όλες οι επιρροές που παίρνει από όλα τα περιβάλλοντα στα οποία βρίσκεται, είναι πολύ σημαντικά.

Σε αυτήν την γραμμή κινούνται και οι Βιωματικές μας Ομάδες, οι οποίες πρωτίστως στοχεύουν στο να προσφέρουν χαρά και διασκέδαση στα παιδιά. Παράλληλα όμως, περνά όμορφα μηνύματα σε αυτά και τους ανοίγει πόρτες για να μάθουν να επικοινωνούν και να εκφράζονται. Μαθαίνουν πώς πρέπει να λειτουργεί η ομάδα και ποιοι κανόνες πρέπει να τηρούνται μέσα σε αυτήν. Επιπλέον, εκπαιδεύονται στην αναμονή και στην προσεκτική ακρόαση των άλλων, ενισχύοντας έτσι την προσοχή και τις επικοινωνιακές δεξιότητες. Μεγάλη έμφαση δίνεται στην αναγνώριση αλλά και στην έκφραση των συναισθημάτων. Τα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν για τα συναισθήματά τους και να τα διαχειρίζονται.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μέσα από συνδυασμό ποικίλων παιδαγωγικών μεθόδων όπως:

  • μουσικοκινητική
  • χοροθεραπεία
  • ψυχοκινητική
  • θεατρικό παιχνίδι
  • κοινωνικών ιστοριών (social stories)
  • δραματοποίηση
  • διάλογο

Παιδιά (6 έως 12 ετών)

Αυτή η ηλικία χαρακτηρίζεται από την έντονη ενασχόληση του παιδιού με το σχολείο και τους συνομηλίκους. Μέσα σε αυτά τα χρόνια το παιδί εξελίσσεται βιολογικά, νοητικά, συναισθηματικά και κοινωνικά.

Τα ενδιαφέροντα του παιδιού πλέον, παύουν να είναι μέσα στο πλαίσιο του σπιτιού. Το παιδί πλέον αποζητά τη χαρά και τη διασκέδαση σε ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες που προάγουν τις ικανότητές τους, και το βοηθούν να αρχίσει α αντιλαμβάνεται τον εαυτό του καλύτερα και να σχηματίζει αυτοεικόνα.

Στόχοι της ομάδας μας είναι τα μέλη να συσχετιστούν και να διασκεδάσουν. Να μάθουν πώς λειτουργεί η ομάδα και ποιοι κανόνες πρέπει να τηρούνται. Επίσης, με σκοπό την ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους και την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, τα μέλη της ομάδας μαθαίνουν να παρουσιάζουν τον εαυτό τους σε άλλους, να αναγνωρίζουν τα δυνατά και τα αδύναμά τους στοιχεία και να τα αποδέχονται. Μαθαίνουν να συζητούν για διάφορα θέματα που διαδραματίζονται στην καθημέρινότητά τους, να μοιράζονται και να ακούνε τον συνομηλιτή τους. Καλλιεργούν τον σεβασμό προς την ομάδα και γεύονται την χαρά του να μοιράζεσαι. Επίσης, αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, μιλούν για αυτά και μαθαίνουν να τα επικοινωνούν.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μέσα από συνδυασμό ποικίλων παιδαγωγικών μεθόδων όπως:

  • μουσικοκινητική
  • χοροθεραπεία
  • ψυχοκινητική
  • θεατρικό παιχνίδι
  • κοινωνικών ιστοριών (social stories)
  • δραματοποίηση
  • διάλογο

Έφηβοι (12 ½ έως 18 ετών)

Από την ηλικία των 11-13 έως και 17-19 χρονών είναι η κρίσιμη περίοδος της εφηβείας. Σε αυτή την ηλικία παρουσιάζονται προβλήματα κυρίως επικοινωνίας με τους γονείς, πολλές συγκρούσεις και απογοητεύσεις. Ο έφηβος βιώνει πάρα πολλές αλλαγές τόσο στο σώμα του, όσο και στην ψυχολογία του. Σε αυτήν την τόσο κρίσιμη στιγμή είναι που καλείται να διαπραγματευτεί θέματα προσωπικότητας και σχέσεων με την οικογένεια, φίλους και φυσικά με το άλλο φύλο.

Ο έφηβος παρουσιάζει πολλά στοιχεία στην προσωπικότητά του, τα οποία πολλές φορές είναι και πολύ αντιφατικά. Τα πιο σημαντικά είναι τα εξής: Άρνηση, ανεξαρτητοποίηση, τάση για απομόνωση, ευθιξία και υπερευαισθησία, πείσμα και η ισχυρογνωμοσύνη αλλά και δειλία ή αποφυγή σχέσεων , και ρομαντισμό.

Όλα αυτά που συμβαίνουν μέσα και έξω του πολλές φορές δημιουργούν προβλήματα και στον ίδιο και στο περιβάλλον του. Έτσι, βλε΄πουμε πολλούς εφήβους να κλείνονται στον εαυτό τους, να μην έχουν διάθεση για καμίας συνεργασία, να αναπτύσσουν εθισμούς (τσιγάρο, διαδίκτυο κ.α.), να μην έχουν ενδιαφέρονται και να έχουν πολύ θυμό.

Οι βιωματικές αυτές ομάδες έχουν σαν στόχο να φωτίσουν αυτές τις ανάγκες και τις αλλαγές που βιώνει ο έφηβος. Βοηθούν τον ίδιο να τις αναγνωρίσει, να τις εκφράζει να καταλάβει πως είναι μια φάση που διανύει και

Ξεχωριστά τμήματα Α.Μ.Ε.Α.

ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Οι ομάδες αυτές χωρίζονται ανάλογα με τις ανάγκες των ατόμων που τις απαρτίζουν. Μπορεί να ξεκινούν από δυάδες, τριάδες και να φτάνουν σε πολυμελείς ομάδες. Στόχος είναι να καταφέρνουν κάθε φορά να εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκάστοτε ατόμων.

Στόχοι της ομάδας είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών, η ενίσχυση της αυτονομίας, η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, αυτοεξυπηρέτησης, και η ενδυνάμωση των δυνατοτήτων του κάθε ατόμου.